Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων για τις Μηχανές Αναζήτησης ή SEO


Μόλις αναρτηθεί μια ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο, μπορούμε να αναρωτηθούμε με ποιον τρόπο θα μπορεί ένα άτομο που δεν γνωρίζει την ηλεκτρονική της διεύθυνση να την επισκεφθεί. ...Ή μήπως νωρίτερα;

Η απάντηση σχετίζεται άμεσα με την εκτεταμένη χρήση των μηχανών αναζήτησης που υπάρχουν στο Διαδίκτυο. Παράδειγμα αυτών η Google, η οποία αποτελεί ένα πανίσχυρο εργαλείο αναζήτησης πληροφοριών. Μέσω αυτής, οι χρήστες πληκτρολογούν λέξεις-κλειδιά που παραπέμπουν στην πληροφορία που αναζητούν και στη συνέχεια λαμβάνουν αποτελέσματα σχετικά με αυτό που αναζήτησαν. Αν, για παράδειγμα, κάποιος αναζητάει πληροφορίες για καταστήματα επίπλων στην Αθήνα, δεν έχει παρά να εισάγει τις λέξεις "έπιπλα στην Αθήνα" στη Google και αυτή θα του επιστρέψει τη λίστα αποτελεσμάτων. Ουσιαστικά, η Google επιστρέφει δύο λίστες αποτελεσμάτων, αυτή των διαφημιζόμενων ιστοσελίδων και αυτή των αλγοριθμικά κατατασσόμενων ιστοσελίδων (πιο μακροσκελής και ορατή λίστα). Η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας είναι η προσπάθεια κατάκτησης μιας καλύτερης θέσης στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Είναι γνωστό ότι μια ιστοσελίδα ίσως να μην εμφανίζεται καθόλου στα αποτελέσματα για σχετικές λέξεις-κλειδιά παρόλο που υπάρχει χρόνια στο Διαδίκτυο, άλλη ίσως εμφανίζεται στα 100 πρώτα αποτελέσματα, άλλη στα 50 ή στα πρώτα 20. Ο υψηλότερος στόχος είναι να φτάσει η κατάταξη της ιστοσελίδας μας στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων, στα 10 πρώτα αποτελέσματα, και γιατί όχι, αν είναι εφικτό, στην πρώτη θέση για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Όλος αυτός ο αγώνας κατάταξης στα πρώτα αποτελέσματα γίνεται για τον απλούστατο λόγο ότι ο κάθε χρήστης μιας μηχανής αναζήτησης μάλλον θα ασχοληθεί με τις πληροφορίες που θα παρέχουν οι ιστοσελίδες που θα συναντήσει στα πρώτα κλικ που θα κάνει, δηλαδή στα πρώτα 10-50 αποτελέσματα.

Η "Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων για τις Μηχανές Αναζήτησης"

- Web Search Engine Optimization (SEO) έχει ακριβώς αυτό το σκοπό: να προσφέρει την ιστοσελίδα μας ως έτοιμη λύση σε αυτό που αναζητά ο χρήστης της Google, της Bing ή της Yahoo μηχανής αναζήτησης. Καλύτερα αποτελέσματα κατάταξης μιας ιστοσελίδας μπορούμε να έχουμε με δύο τρόπους: πληρώνοντας τη μηχανή αναζήτησης για να την εμφανίζει στους συνδέσμους διαφημιζομένων στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων ή πληρώνοντας ένα web developer για να αναπτύξει την ιστοσελίδα μας με σωστές προγραμματιστικές τεχνικές, φιλικές προς τις μηχανές αναζήτησης, ούτως ώστε να εμφανίζεται στα αλγοριθμικά κατατασσόμενα αποτελέσματα της αναζήτησης. Συνήθως η πρώτη λύση είναι πιο δαπανηρή και το κόστος διαφήμισης πληρώνεται συνεχώς, ενώ η δεύτερη είναι πιο οικονομική και η εργασία πληρώνεται μια φορά (εξαρτάται από τη συμφωνία μεταξύ της εταιρίας παροχής υπηρεσιών SEO και του πελάτη), πέραν κάποιων αναβαθμίσεων που ίσως χρειαστεί η ιστοσελίδα.

Ο προγραμματισμός ιστοσελίδων με τεχνικές που προσανατολίζονται στο SEO σχετίζεται κυρίως με τον αριθμό των σελίδων, το περιεχόμενο της κάθε ιστοσελίδας, τον τίτλο της αλλά και τις λέξεις-κλειδιά που την αντιπροσωπεύουν. Βέβαια, πρωταρχικό ρόλο στη σειρά κατάταξης κάποιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης παίζει ο ανταγωνισμός στο ίδιο αντικείμενο στο Διαδίκτυο αλλά και ο χρόνος υγιούς ύπαρξης της ιστοσελίδας online. Δεν μπορούμε λοιπόν να κρίνουμε αποτελέσματα κατάταξης μιας ιστοσελίδας η οποία αριθμεί μόνο λίγες εβδομάδες ζωής, ούτε να τη συγκρίνουμε με την ιστοσελίδα μιας επιχείρησης που προϋπάρχει στο χώρο πολλά χρόνια.


ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ: ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΗΔΕΝ, ΜΕ JOOMLA!

Free Download PDF!

 

5 1 1 1 1 1 Βαθμολογία 5.00 (1 Ψήφος)

Σου άρεσε το άρθρο;  Μοιράσου το με τους φίλους σου! 

Ψάξε εδώ

Ψάξε σε όλο το ίντερνετ...
Προσαρμοσμένη αναζήτηση

TRANSLATION